Ryhmäliikunta

Ryhmäliikuntatuntien sisältöjen kuvaukset löydät tältä sivulta. Myös sisäpyöräilytuntien (spinning) ja FitRanX-tuntien kuvaukset löytyvät sivun alaosasta. Ryhmäliikuntatarjontamme on joustava, ja pystymme reagoimaan asiakkaidemme toiveisiin nopealla aikataululla.

Laadukkaat ryhmäliikuntatuntimme perustuvat ammattitaitoiseen ohjaajakaartiin, joka mahdollistaa asiakkaille turvallisen ja tehokkaan harjoittelun.

SIIRRY TÄSTÄ RYHMÄLIIKUNTAKALENTERIIN.

KRISTALLISPORT-RYHMÄLIIKUNNAN TUNTIKUVAUKSET

BODYBALANCE™
BodyBalance on kehoa ja mieltä rentouttava tunti, jossa tehdään joogaan ja pilatekseen sekä taijiin pohjautuvia liikkeitä. Kaikki liikkeet on tehty sellaisiksi, että tunnista pääsee nauttimaan, vaikkei olisikaan aikaisempaa kokemusta näistä lajeista. Rauhallisen musiikin tahtiin tehtävät liikesarjat vahvistavat ja venyttävät lihaksia, huoltavat niveliä sekä rentouttavat mieltä.

BODYPUMP®
BodyPump on musiikin rytmittämä koko kehon lihaskuntotreeni. Liikkeissä käytetään välineinä tankoa, levypainoja ja step-lautaa. Painot on helppo vaihtaa ja jokainen voi valita itselleen sopivimmat painot jokaiseen liikkeeseen. Tunti ei sisällä askelsarjoja, vaan lämmittelykin tehdään tangoilla.

BODYCOMBAT®
BodyCombat on voimaa ja energiaa huokuva tunti, jonka liikkeiden tekniikat perustuvat erilaisiin itsepuolustuslajeihin, kuten karateen, taekwondoon, capoeiraan ja nyrkkeilyyn. Tunnilla tehdään vaihtelevia lyönti- ja potkusarjoja vauhdikkaan musiikin tahtiin.

BODYATTACK®
BodyAttack on aerobista kuntoa kohottava treeni, joka koostuu tehokkaista intervalliosuuksista. Tuntiin kuuluu myös jalkojen, käsien ja vatsan lihaksia vahvistava jakso. Atleettiset liikkeet ja energinen musiikki saavat helposti hien virtaamaan ja tekemään treenin, joka vastaa vajaan tunnin juoksulenkkiä.

BODYSTEP®
BodyStep on sporttinen ja energiaa pursuava intervallitunti, jossa askelletaan, juostaan ja hypitään step-laudalle. Laudan korkeus on mahdollista säätää omaan kuntotasoon parhaiten sopivaksi. Tunti on tehokas treeni erityisesti jalkojen lihaksille.

SH`BAM®
SH´BAM on loistava tapa saada hyvä fiilis ja tuntea itsensä hetkeksi tanssilattian tähdeksi. Tanssisarjojen musiikkina soitetaan uusimpia kansainvälisiä hittibiisejä, tunnettuja klassikkokappaleita ja latinorytmejä. SH`BAM tunnilla on tarkoitus pitää hauskaa ja kunto kohoaa siinä sivussa.

BARRE®
Barre on balettiin pohjautuva 30 minuutin treeni. Tunnilla vahvistat tehokkaasti tukilihaksia ja parannat liikkuvuutta. Harjoituksissa käytetätään osittain pieniä painoja, aiempaa kokemusta ei tarvitse. Tunnille et tarvitse kenkiä, voimistelutossut tai sukat käy hyvin.

CXWORX®
CXWORX on tehokas 30minuutin treeni vatsalle ja pakaroille, samalla kehittäen koko kehon toiminnallista voimaa. Tunnilla käytetään apuna kuminauhaa ja levypainoa. CXWORX sopii niin aloittelijoille kuin kokeneille treenaajille, sillä vaihtoehtoja liikkeille on paljon. Hyppyjä ja askelluskoreografiaa ei tunnilla ole.

FUNBIC
Muistatko vielä aerobic-tunnit? Funbic-tunnilla pääset nauttimaan vauhdikkaista ja hauskoista askellussarjoista nostalgisesti aerobic-tuntien tyyliin, sekä haastamaan kehoasi tehokkailla lihaskuntosarjoilla.

FASCIAMETHOD
FasciaMethod on kokonaisvaltaista kehonhuoltoa kuntouttavasta näkökulmasta. Tunnilla keskitytään parantamaan liikkuvuutta toiminnallisin aktiivisin venytyksin nivelten täysiä liikeratoja käyttäen ja lihastoimintaketjuja (faskialinjoja) mukaillen. Tunnilla tehdään tarkasti kehon yleisimpiin heikkoihin ja kireisiin alueisiin suunnattuja liikehallinta- ja liikkuvuusharjoitteita. Tunnilla voi hyödyntää myös hierontapalloa faskiakerrosten välisen liukumisen lisäämiseksi ja faskioiden nesteyttämiseksi. Harjoittelua rytmitetään hengityksellä. Tunti soveltuu kaikille, jotka haluavat parantaa suorituskykyään tehokkaasti ja edistää hyvinvointiaan. FasciaMethod on suomalaisten fysioterapeuttien kehittämä tuote.

KAHVAKUULA
Kahvakuulatunnilla tutustutaan perusliikkeisiin, joista on helppo edetä kohti haastavampia liikkeitä. Kahvakuulaharjoittelu parantaa voimaa, kestävyyttä sekä koordinaatiokykyä. Voit valita itsellesi omaan kuntotasoosi sopivan kuulan, jolla on helppo aloittaa tehokas kuntoilu. Samalla tunnilla voivat treenata niin vasta-alkajat kuin kahvakuulaharjoittelua pidempäänkin harrastaneet.

TERVEYSLIIKUNTATUNNIT (YLEISKUVAUS)
Monipuolinen koko kehon hyvinvointia ylläpitävä tunti. Tunneilla harjoitetaan kestävyyttä, lihaskuntoa ja tasapainoa vaihtuvin välinein. Tunti koostuu alkulämpimästä, lihaskunto/kehonhuolto osiosta ja loppuvenyttelyistä. Tunti ei sisällä vaikeita askelsarjoja eikä hyppyjä. Sopii kaikenikäisille sekä kuntoutujille. Terveysliikuntatuntien teema vaihtelee viikon eri päivinä ja tehokkaat ja laadukkaat tunnit on suunniteltu niin, että voit osallistua terveysliikuntatunnille vaikka joka päivä ilman pelkoa ylikuormittumisesta.  Teemat: tasapaino ja liikkuvuus, lihaskunto, kestävyys.

TERVEYSLIIKUNTA, LIHASKUNTO
Fysioterapeutin ohjaama koko kehoa huoltava tunti, jossa harjoitteet painotetaan niskan, hartioiden ja selän alueelle. Tunti sisältää
monipuolisesti liikkuvuusharjoitteita, lihaskestävyys ja –voimaharjoitteita sekä kehonhallintaharjoitteita. Tunti ei sisällä monimutkaisia askelkuvioita eikä hyppyjä. Niska-hartia-selkä ryhmä sopii kaikenikäisille.

TOIMINNALLINEN LIHASKUNTO
Kiertoharjoittelu ryhmäliikuntasalissa, helppo tapa aloittaa kunnon kohotus ja kehittää kuntoa. Tunnilla pystyt valitsemaan itsellesi sopivat painot sekä temmon, jolla harjoitat tehokkaasti lihaskuntoa. Tunti sisältää alkulämmittelyn, kiertoharjoittelun oman kehon painolla ja monipuolisilla välineillä sekä loppuvenyttelyt.

ASTANGAJOOGA
Astangajooga on dynaaminen ja urheilullisesti haastava joogamuoto, jossa asentoharjotus sidotaan syvään hengitykseen. Harjoitus kehittää voimaa ja notkeutta, keskittymiskykyä ja läsnäolon taitoa. Samalla kun keho vahvistuu ja notkistuu, mieli puhdistuu. Astangajoogatunnilla tulee lämmin, mutta mukaan kannattaa varata oma viltti loppurentoutusta varten.

SENIORIJUMPPA
Matalan kynnyksen jumppa. Monipuolinen koko kehon hyvinvointia ylläpitävä tunti. Tunneilla harjoitetaan lihaskuntoa, tasapainoa ja kehonhallintaa rauhallisen musiikin tahtiin. Tunti koostuu kevyestä alkulämpimästä, lihaskunto/kehonhuolto-osiosta ja loppuvenyttelyistä. Tunti ei sisällä askelsarjoja eikä hyppyjä.

ÄIJÄ-JUMPPA
Tehokasta, rentoa ja hikistä jumppaa äijille. Lihaskuntoa, kestävyyttä ja kehonhallintaa helposti ilman askelsarjoja. Äijä-jumppa aloitetaan lyhyellä alkulämmittelyllä spinnisalissa, jonka jälkeen jatketaan monipuolisella jumpalla ryhmäliikuntasalissa.

LAVIS - LAVATANSSIJUMPPA
LAVIS-lavatanssijumppa on uusi hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. LAVISta tanssitaan yksin. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella. Kuten lavatansseissa, LAVIKSESSA soi perinteinen suomalainen lavatanssimusiikki. LAVIS-lavatanssijumpan periaatteisiin kuuluu, että tanssiaskeleet ja koreografiat ovat niin helppoja, että mukaan pääsee tottumattomampikin tanssija.

KEHONHUOLTO - RULLAT JA PALLOT
Tunnilla huolletaan kehoa myofascialisilla hierontapalloilla ja putkirullilla. Tunti on tehokas tapa lisätä liikkuvuutta ja lieventää lihaskireyttä. Tunti sopii niin kuntoilijalle, kuin huippu-urheilijallekin.

PERUSJUMPPA
Helppo mutta tehokas koko kehon tunti. Tunti sisältää monipuolisesti lihaskestävyys ja –voimaharjoitteita vaihtuvin välinein sekä oman kehon painolla. Tunnilla saat eritasoisia vaihtoehtoja liikkeisiin. Tunti sopii kaikenikäisille.


KRISTALLI SPORT -SISÄPYÖRÄILYTUNNIT (SPINNING)

Kristalli Sport Sisäpyöräily –tunnit vievät sisäpyöräilyn uudelle tasolle: ammattitaitoiset ohjaajat ja moderni liikuntateknologia luovat sisäpyöräilytunnistamme elämyksen, joka on pakko itse kokea. Tuntivalikoimassamme on perustunteja peruskunnon kehittämiseen ja aloittelijoille sekä keskivaikeita ja haastavia maksimisyketunteja kokeneemmille polkijoille ja omia rajojaan etsiville. Sisäpyöräilysalimme on ilmastoitu ja jäähdytetty, varustettu Tomahawk-sisäpyörillä ja käytössämme on muun ajanmukaisen av-tekniikan lisäksi MyRide© -ohjelmisto.

SPINNI PERUS
Sisäpyöräilytunti, joka sopii kaikille, erityisesti aloitteleville. Tunnilla keskitytään oikeaan tekniikkaan ja peruskunnon harjoittamiseen, sisältäen pieniä intervalliosioita.

SPINNI VAUHTI
Kestävyyskuntoa kohottava keskiraskas tunti. Tunti koostuu intervallityyppisestä ohjelmasta reippaan musiikin tahdissa.

MY RIDE®-VIRTUAALISPINNI (CLASS JA FAST-CLASS)
Tehokas spinnitunti, joka poljetaan virtuaalisen ohjaajan ohjaamana. Virtuaalitunnit on ajastettu alkamaan automaattisesti kalenterimme mukaan. Virtuaalitunnin voi käynnistää myös itse - opastamme mielellämme laitteen käytön. Kysy siis lisää henkilökunnaltamme.

FitRanX™

FitRanX™ on toiminnallista harjoittelua, joka sopii niin aloittelijalle kuin aktiiviurheilijallekin ja jokaiselle siltä väliltä. Kuntopiirityyppiset lihaskuntotreenit pitävät sisällään liikkeitä, jotka ovat lihasten yhteistoimintaa kehittäviä ja koko kroppaa kokonaisvaltaisesti kuormittavia. FitRanX™ -treenien avulla parannat niin liikkuvuus-, kestävyys-, tasapaino-, koordinaatio- kuin voimaominaisuuksiasi. Tunnit ovat kestoltaan lyhyitä ja intensiivisiä. Lihaskunnon lisäksi treenataan samanaikaisesti hengitys- ja verenkiertoelimistöä, mikä tekee jokaisesta harjoituksesta entistä tehokkaamman! Tunneille saavutaan omatoimisen lämmittelyn jälkeen. Myös loppujäähdyttely on omatoiminen. Harjoitusmuotoja on kaksi ja ne rakentuvat kehonpainoharjoittelusta tai painojen kanssa tehtävistä lihaskuntoharjoitteista.
Huomionarvoista: Tuntien sisällöt vaihtelevat päivittäin ja jopa tunneittain.

FitRanX™ kiertoharjoittelussa  tehdään kahden kierroksen kuntopiiri, joka koostuu kuudesta eri liikkeestä, joita suoritetaan aina minuutin verran. Liikkeiden välissä pidetään lyhyt tauko ja kierrosten välissä pidempi palauttelu.

FitRanX™ Tabata-tunnilla tehdään kuusi eri liikettä siten, että toistetaan yhtä liikettä kahdeksan kertaa 20 sekuntia ja toistojen välissä pidetään lyhyt 10 sekunnin tauko. Kun yksi liike on toistettu kahdeksan kertaa, pidetään minuutin tauko ennen seuraavaa liikettä. Yksi kierros.

FitRanX™ -tunnit järjestetään Kristalli Sportin toiminnallisen harjoittelun porraskäytävässä. Portaikossa on viisi suoritustasoa ja lisäksi treenaamiseen soveltuvat portaat. Tilasta löytyy laajalti treenaamiseen tarkoitettua välineistöä. Kristalli Sportin FitRanX-tunteja ohjaavat koulutetut FitRanX-valmentajat.






Kristalli Sport lähestymiskartta
SporttiPassi smartum OmaKunto Ticket Mind&Body Tyky Kuntoseteli Virikeseteli